Wiadomo, że pracujący wentylator jest źródłem znacznego hałasu. Emitowana do otoczenia energia akustyczna zależy od parametrów wentylatora.
Im wyższe wydatki [m3/s] i wyższe spiętrzenia całkowite [Pa] tym większa moc silników napędowych i tym większy poziom emitowanego hałasu.
Głośność wentylatorów transportowych jest wyższa niż wentylatorów czystego powietrza.
Z jednej strony geometria wirnika przystosowanego do przesyłu materiału (typu "samooczyszczającego się" z jedną tarcza nośną) nie umożliwia uzyskania sprawności podobnych do tych w wentylatorach czystego powietrza, a z drugiej strony wysokie obroty i znaczne średnice kół wirnikowych w celu wytworzenia odpowiednio wysokiego sprężu.
Ponieważ wentylatory transportowe w myśl przepisów stanowią maszynę nieukończoną (dyrektywa 2006/42/WE), powinny być badane w instalacjach w jakich znajdują zastosowanie. Emitowany do otoczenia hałas zostaje rozdzielony w instalacji - gdzie indziej hałas pochodzący od ssania, gdzie indziej hałas pochodzący od tłoczenia i miejscowo hałas wydostający się przez obudowę wentylatora.
Skuteczne obniżenie poziomu hałasu wentylatorów transportowych realizowane jest poprzez zastosowanie:
- kanałowych tłumików hałasu, tam gdzie jest to możliwe
- obudów dźwiękochłonnych wentylatorów,
- akustycznego izolowania przewodów i kanałów instalacji, w której pracuje wentylator
- obniżania obrotów wentylatorów,
Wentylator, Fan, Radial fan,
Wentylator transportowy,
Wentylator przemysłowy,
Wentylator promieniowy,
Wentylator wysokoprężny,
Wentylator wysokociśnieniowy,
Wentylatory do trocin,
Wentylatory producent,
Transport pneumatyczny,
Przemieszczanie mas
regulacja falownik.
|
Poniedziałek - Piątek: 7.00 - 15.00 |
|
Sobota: Nieczynne |
|
Niedziela: Nieczynne |
|
Adres: Zakład Urządzeń Techniki Powietrza Sp. z o.o. 41-407 Imielin ul. Hallera 39 |
|
Telefon: +48 32 222 54 34 +48 501 211 727 |
|
E-mail: aerowent@aerowent.pl |